ប្រវត្តិសាស្ត្រ : Prajnaparamita,រចនាប័ទ្មស្ថាបត្យកម្ម: ខ្មែរ, ប្រវត្តិសាស្រ្ត,កាលបរិច្ឆេតដែលបានកសាង: (រចនាសម្ព័ន្ធបច្ចុប្បន្ន) 1186 A.D. អ្នកកសាងព្រះបាទជយ័វរន្ម័ទី ៧ តាព្រហ្ម (ជាភាសាខ្មែរ: ប្រាសាទតាព្រហ្ម) គឺជាឈ្មោះសម័យទំនើបនៃ ប្រាសាទនៅអង្គរមួយខេត្តសៀមរាប, ប្រទេសកម្ពុជាបានកសាងឡើង ក្នុងរចនាប័ទ្មបាយ័នធំនៅចុងសតវត្សទី 13 និងដើមទី 12 និងបានហៅថាពីដំបូង Rajavihara (នៅក្នុងភាសាខ្មែរ: រាជវិហារ) ។
ដែល មានទីតាំងប្រមាណជាមួយ គីឡូម៉ែត្រខាងកើតនៃប្រាសាទអង្គរកំពង់ធំ និងនៅលើគែម ខាងត្បូងនៃបារាយណ៍ខាងកើតវាត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយ ខ្មែរព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី vii ជាវត្តព្រះពុទ្ធសាសនាមហាយាននិងជា សាកលវិទ្យាល័យ។ មិន ដូចប្រាសាទសម័យអង្គរភាគ ច្រើនតាព្រហ្ម ត្រូវបានទុកនៅក្នុងលក្ខខណ្ឌជាច្រើនដូចគ្នានេះដែរនៅក្នុងការ ដែលវាត្រូវបានគេរកឃើញ: ការរួមបញ្ចូលគ្នា photogenic និងបរិយកាសនៃការរីកលូត លាស់ដើមឈើចេញពីប្រាសាទ និងតំបន់ជុំវិញ ព្រៃបានធ្វើឱ្យវាមួយនៃប្រាសាទអង្គរ ដ៏ពេញនិយមរបស់លោកជាមួយនឹង ភ្ញៀវទេសចរ។ អង្គការយូណេស្កូ inscribed តាព្រហ្ម នៅលើក្នុងបញ្ជីបេតិក ភណ្ឌពិភពលោកក្នុងឆ្នាំ 1992 ។ សព្វថ្ងៃនេះវាជាការមួយនៃស្មុគស្មាញ ដែលបានចូលទស្សនាច្រើនជាងគេ បំផុតនៅក្នុងតំបន់អង្គររបស់ប្រទេសកម្ពុជា។ ការ អភិរក្សនិងការស្តាររបស់តាព្រហ្ម Prohm គឺជាគម្រោងភាពជាដៃគូនៃការស្ទង់ មតិពីខាងបុរាណវត្ថុនៃប្រទេស ឥណ្ឌានិងអប្សារា (អាជ្ញាធរសម្រាប់ការការពារ និងគ្រប់គ្រងតំបន់អង្គរនិងសៀមរាប) ។ [1] នៅឆ្នាំ 562 គ.ស. ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី vii ផ្តោតលើកម្មវិធីធំមួយនៃសំណង់ និងការងារសាធារណៈ។ Rajavihara ("monestary នៃព្រះមហាក្សត្រ") នាពេលបច្ចុប្បន្ននេះត្រូ បានគេស្គាល់ថាជាតា Prohm ("ជីដូនជីតា Brahma") គឺជាផ្នែកមួយនៃប្រាសាទដំបូង គេដែលបានបង្កើតឡើងដោយអនុលោមតាម កម្មវិធីនោះ។ stele រំឮកពីមូលនិធិនេះផ្តល់នូវកាលបរិច្ឆេតនៃ 562 គ.ស. [2] ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី vii សាងសង់ Rajavihara នៅក្នុងកិត្តិយស របស់ក្រុមគ្រួសាររបស់គាត់។ រូបភាព ដ៏សំខាន់របស់ប្រាសាទតំណាងឱ្យ Prajnaparamita, personification នៃប្រាជ្ញា, ដែលត្រូវបានយក គំរូតាមម្តាយរបស់ស្ដេច។ នៅ ភាគខាងជើងនិងភាគខាងត្បូងប្រាសាទ រណបនៅក្នុងឯករភជប់ទីបីត្រូវ បានឧទ្ទិសដល់ Guru ស្តេចរបស់ អែលឌើរនិងបងប្រុសរបស់លោករៀងគ្នា។ ក្នុងនាម ជាដូចតា Prohm បានបង្កើតឡើងជាមួយគូបំពេញ គ្នាជាមួយប្រាសាទវត្តនៃប្រាសាទព្រះ ខណ្ឌឧទ្ទិសនៅក្នុង 1191 គ.ស. រូបភាពសំខាន់នៃ ការដែលតំណាង Bodhisattva នៃមេត្តាធម៌ Lokesvara និងត្រូវបានគេ យកគំរូតាមឪពុករបស់ស្ដេចទេ។ [3] ប្រាសាទ របស់កំណត់ត្រា stele ថាតំបន់បណ្តាញ ត្រូវបានផ្ទះទៅជាង 12.500 នាក់ (រួមទាំង 18 បូជាចារ្យខ្ពស់និងអ្នករបាំ 615) ជាមួយនឹងការបន្ថែមចំនួន 800.000 នៅក្នុងព្រលឹងនៅជុំវិញ ភូមិនេះកំពុងធ្វើការដើម្បីផ្តល់សេវានិង ការផ្គត់ផ្គង់។ stele នេះក៏បានកត់ សម្គាល់ថាប្រាសាទ amassed ជាទ្រព្យសម្បត្តិសន្ធឹកសន្ធាប់ រួមទាំងរបស់របរប្រពៃណីទៅងោ, មាសនិងសូត្រ។ [4] ការពង្រីកនិង ការបន្ថែមទៅតា Prohmព្រហ្ម បានបន្តថាជាចុងដូចជាក្បួននៃ Srindravarman នៅចុងបញ្ចប់នៃសតវត្សទី 15 នេះ។ បោះបង់ចោលនិងការស្ដារឡើងវិញ មែកធាងនៅតា ព្រហ្មProhm បន្ទាប់ ពីការដួលរលំនៃចក្រភព ខ្មែរនៅក្នុងសតវត្សទី 17, ប្រាសាទតានៃព្រហ្ម Prohm ដែលត្រូវបានគេបោះបង់ចោលនិងការធ្វ្រាស ប្រាហ្រាសម្រាប់សតវត្សរ៍។ នៅ ពេលដែលការខិតខំប្រឹងប្រែង ដើម្បីអភិរក្សនិងស្ដារប្រាសាទអង្គរ ចាប់ផ្តើមនៅក្នុងសតវត្សទី 21 នៅដើមនោះ Ecole française d'ខ្លាំងណាស់-oriented តាបានសម្រេច ចិត្តថានឹងត្រូវចាកចេញពីព្រហ្ម Prohm យ៉ាងទូលំទូលាយ នៅពេលដែលវាត្រូវបាន គេរកឃើញថាជាដីសម្បទាន "ទៅជារសជាតិទូទៅសម្រាប់ ឡា "។ យោង តាមការត្រួសត្រាយផ្លូវអង្គរ អាហារូបករណ៍ Maurice Glaize តា ព្រហ្មProhm singled ត្រូវបាន ចេញដោយសារតែវាគឺ "មួយនៃភាគច្រើន imposing [ប្រាសាទ] និងមួយដ៏ល្អបំផុតដែលបាន បញ្ចូលគ្នាជាមួយព្រៃនេះប៉ុន្តែមិនទាន់ ដល់ចំណុចនៃការក្លាយ ជាផ្នែកមួយរបស់វានោះ" ។ [5 ] ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ ដោយការងារជាច្រើនត្រូវបានធ្វើដើម្បីមានស្ថេរ ភាពនៃប្រាសាទដើម្បីអនុញ្ញាត ឱ្យចូលដំណើរការនិងដើម្បីរក្សា " ស្ថានភាពនៃការទុកចោលជាក់ស្តែនេះ" ។ [3] ក្នុង នាមជានៃឆ្នាំ 2013 ការស្ទង់មតិពី ខាងបុរាណវត្ថុនៃប្រទេស ឥណ្ឌាបានស្តារឡើងវិញផ្នែក ភាគច្រើននៃប្រាសាទនេះដែលមាន មួយចំនួនត្រូវបានសាងសង់ពីដំបូង។ [6 ] walkways ឈើ, និងវេទិការផ្លូវដែក មិនទាន់មានច្បាប់ប្រឆាំង ត្រូវបានដាក់នៅក្នុង កន្លែងដែលនៅជុំវិញតំបន់នោះដើម្បី ការពារវិមានមកពីការខូចខាត បន្ថែមទៀតដោយសារ តែមានលំហូរទេសចរ ដែលមានទំហំធំនោះទេ។ ឫសគល់នៃការ spung ដែលកំពុងរត់នៅ តាមបណ្តោយវិចិត្រសាល នៃឯករភជប់ទីពីរនេះ។ ការ រចនានៃតាព្រហ្ម Prohm គឺថានៃការធម្មតា "ផ្ទះល្វែង" ខ្មែរប្រាសាទ (ផ្ទុយទៅប្រាសាទសាជី ជ្រុងឬប្រាសាទ-ភ្នំកម្រិតខាងក្នុងដែលខ្ពស់ ជាងខាងក្រៅ) ។ ប្រាំជញ្ជាំងភ្ជាប់ចតុកោណ មួយទីជម្រកនៅជុំវិញកណ្តាល។ ភាគ ច្រើនដូចជាប្រាសាទបុរាណខ្មែរ, តាព្រហ្ម Prohm គឺតម្រង់ទិសទៅខាងកើតដូច្នេះ ប្រាសាទបានត្រឹមត្រូវត្រូវបានកំណត់ ត្រលប់ទៅភាគខាងលិចតាម បណ្តោយអ័ក្សមួយភាគខាងកើត ភាគខាងលិច-ពន្លូត ។ ជញ្ជាំង ខាងក្រៅនៃ 1000 ដោយ 650 ម៉ែត្រ encloses តំបន់ 650.000 ម៉ែត្រការ៉េថាក្នុងពេលតែមួយនឹង ត្រូវបានវែបសាយត៍របស់ក្រុង និរន្តប៉ុន្តែថាឥឡូវនេះគឺត្រូវបាន forested យ៉ាងទូលំទូលាយមួយ។ មាន gopuras ច្រកចូលនៅរៀង រាល់ពិន្ទុខាគឺទោះបីជាសព្វថ្ងៃនេះគឺជាការចូល ដំណើរការបានតែឥឡូវនេះអាច ធ្វើទៅបានពីភាគខាងកើតនិងភាគខាងលិច។ នៅក្នុងសតវត្សទី 13 បានមុខអង់តែស្រដៀងគ្នាទៅនឹងអ្នក ដែលបានរកឃើញនៅបាយ័នត្រូវបាន បន្ថែមទៅ gopuras នេះ។ មួយចំនួននៃប៉មមុខបានដួលរលំ។ ក្នុងពេលតែមួយ, គូរអាចត្រូវបានរកឃើញនៅខាងក្នុង និងនៅខាងក្រៅឯករភជប់ទីបួន។ ទាំង បីនាក់នេះឯករភជប់ផ្នែកខាង ក្នុងនៃប្រាសាទត្រូវបានសមរម្យ galleried ខណៈពេលដែលប៉មជ្រុង នៃទម្រង់បែបបទឯករភជប់ដំបូង quincunx ជាមួយនឹងប្រាង្គកណ្តាលនៃជម្រកនេះ។ ផែន ការនេះជាមូលដ្ឋានគឺត្រូវបានសម្រាប់អ្នកទស្សនាដែលមានភាព ស្មុគស្មាញដោយការចូល ដំណើរការសៀគ្វីដែល necessitated ដោយប្រាសាទជារបស់ រដ្ឋដួលរលំផ្នែកខ្លះក៏ដូចជាដោយមានចំនួនធំ នៃអគារផ្សេងទៀត dotting តំបន់បណ្តាញមួយចំនួនដែល តំណាងឱ្យការបន្ថែមនៅពេលក្រោយ។ និរន្ត បំផុតនៃអគារ ផ្សេងទៀតទាំងនេះ គឺជាបណ្ណាល័យក្នុងជ្រុងភាគ អាគ្នេយ៍នៃឯករភជប់ ដំបូងនិងទីបី; ប្រាសាទរណបនៅលើភាគខាងជើងនិងភាគ ខាងត្បូងនៃឯករភជប់ភាគីទីបី; សាលានៃអ្នករបាំរវាង ទីបីនិងទីបួន gopuras ភាគខាងកើតនិងផ្ទះមួយ នៃអគ្គិភ័យនៅភាគ ខាងកើតនៃទីបួនភាគខាងកើត gopura ។ សិល្បះតំណាងឱ្យ ការផ្តល់ជំនួយសង្គ្រោះ BAS-ជាងច្រកចូលនៅតា ព្រហ្មProhm មួយនេះរួមបញ្ចូលទាំងការធ្វើសមាធិខ្លាំង ឬតួលេខអធិស្ឋាន។ ផ្តល់ជំនួយសង្គ្រោះ BAS នៅលើច្រករបៀងតា ព្រហ្ម តាព្រហ្ម Prohm មិនបានទេ narrative ជាច្រើន BAS-សង្គ្រោះ (បើប្រៀបធៀប ទៅនឹងប្រាសាទអង្គរវត្តឬអង្គរធំ) ។ ការ ពន្យល់មួយដែលត្រូវបាន proffered សម្រាប់ dearth នេះគឺថាភាគច្រើននៃ ប្រាសាទរបស់ដើមសិល្បៈ narrative ព្រះពុទ្ធសាសនា ត្រូវតែត្រូវបានបំផ្លាញដោយ iconoclasts ហិណ្ឌូបន្ទាប់ពីការ ស្លាប់របស់ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី vii នេះ។ នៅអត្រាណាមួយ depictions ខ្លះនៃឈុតឆាកពី mythology ព្រះពុទ្ធសាសនាតើនៅតែមាន។ មួយ យ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរ eroded BAS-ផ្តល់ជំនួយ សង្គ្រោះបានបង្ហាញអំពី "ការចាកចេញដំណើរដ៏អស្ចារ្យ" របស់ Siddhartha ជានាពេលអនាគតព្រះពុទ្ធពីព្រះរា ជវាំងរបស់ឪពុករបស់លោក។ [7] ប្រាសាទនេះក៏មាននូវមុខងារសង្គ្រោះពីថ្មនៃ devatas (deities ភេទស្រីអនីតិជន) ព្រះសង្ឃ សមថនិងវិបស្សនាឬ ascetics និង dvarapalas ឬប្រាសាទ ថែរក្សាក្មេងកំព្រា។ ដើមឈើ ដែលដុះលូតលាស់ចេញពី ប្រាសាទបុរាណនេះគឺមាន ប្រហែលជាមានលក្ខណៈ ពិសេសដោយឡែកបំផុតនៃតាព្រហ្ម ៕
Tuesday, August 4, 2015
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment